Koulutus on suunnattu sosiaalialan palveluntuottajille ja koko henkilöstölle. Kirjaaminen on merkittävä osa hoivatyötä ja totutut kirjaamiskäytännöt kaipaavat säännöllistä päivittämistä sekä rakenteisen kirjaamisen osaamista. Yrittäjän ja organisaation johdon velvollisuus on varmistaa oman henkilöstön vahva osaaminen kirjaamisessa, johon pystytään vastaamaan tämän koulutuksen avulla.
Koulutus toimii hyvin henkilöstön täydennyskoulutuksena ja se antaa ajantasaisen tiedon asiakaskirjaamisesta sekä siihen liittyvistä keskeisistä teemoista. Näistä teemoista merkittävimpänä mainittakoon asiakasosallisuuden toteuttaminen. Koulutus sisältää tietoa myös siitä, miten kirjaamistavat päivittyvät Kantaan liittymisen myötä, miten kirjaaminen tulisi nähdä koko työyhteisön asiana ja miten kirjaaminen liittyy hyvinvointiuudistukseen.
Koulutus on suunniteltu interaktiiviseksi kurssiksi, jossa perinteisiä kalvoja on täydennetty äänitiedostoilla, erilaisilla tehtävillä, kysymyksillä ja osallistujan itsensä laatimilla kirjallisilla pohdinnoilla. Osallistuja saa kurssin suorittamisen jälkeen todistuksen.
Koulutus on mahdollista tilata myös koko organisaatiolle. Pyydä tarjous Heidiltä: heidi.ilmonen@sotetraining.fi